BR.341-18/08

Jeziorany: Zaciągnięcie kredytu długoterminowego złotowego na sfinansowanie planowanego deficytu w związku z prowadzonymi zadaniami majątkowo-inwestycyjnymi Gminy
Numer ogłoszenia: 188618 - 2008; data zamieszczenia: 12.08.2008
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Jeziorany reprezentowana przez Burmistrza Jezioran, Plac Zamkowy 4, 11-320 Jeziorany, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 089 5392748, fax 089 5392760.

·                  Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.jeziorany.nowoczesnagmina.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OPIS

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zaciągnięcie kredytu długoterminowego złotowego na sfinansowanie planowanego deficytu w związku z prowadzonymi zadaniami majątkowo-inwestycyjnymi Gminy.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest : Zaciągnięcie kredytu długoterminowego złotowego na sfinansowanie planowanego deficytu w związku z prowadzonymi zadaniami majątkowo-inwestycyjnymi Gminy CPV 66.13.00.00-0 usługi udzielania kredytu. 1.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 1.1. Kwota kredytu 2 393 270,99 zł w tym: 1.1.1.część I - na zadania drogowe kwota 1 972 000,99 zł 1.1.2.część II - na zadania pozostałe kwota 421 270,00 zł 1.2.Kredyt zostanie uruchomiony w następujących transzach: - na zadania drogowe: a.01.09.2008r. - 1 746 000,99 zł b.10.09.2008r. - 166 000,00 zł c.10.11.2008r. - 20 000,00 zł d.15.12.2008 r. - 40 000,00 zł - na zadania pozostałe: a.02.09.2008r. - 242 000,00 zł b.30.09.2008r. - 179 270,00 zł 1.3. Okres spłaty kredytu od 28.02.2009 r. do 25.12.2016 r. 1.4. Karencja w spłacie rat kapitałowych: -cześć I - w kredycie drogowym do 19.04.2009r. -cześć II - w pozostałym kredycie do 27.02.2009r. 1.5.Spłata rat kapitałowych: CZĘŚĆ I. KREDYT NA ZADANIA DROGOWE: L.p. Termin spłaty Kwota raty kapitałowej 1 20.04.2009r. 43 000,99 zł 2 20.05.2009r. 43 000,00 zł 3 20.08.2009r. 43 000,00 zł 4 20.10.2009r. 43 000,00 zł 5 Od 2010 roku do 2016 roku, w każdym roku: do 20 kwietnia po 40 000,00 zł każda rata do 20 maja do 20 sierpnia do 20 października CZEŚĆ II. KREDYT NA ZADANIA POZOSTAŁE: 1 28.02.2009r. 31 270,00 zł 2 20.06.2009r. 30 000,00 zł 3 20.10.2009r. 30 000,00 zł 4 20.11.2009r. 30 000,00 zł 5 28.02.2010r. 35 000,00 zł 6 20.06.2010r. 35 000,00 zł 7 20.08.2010r. 35 000,00 zł 8 25.12.2010r. 35 000,00 zł 9 Od 2011 do 2016 roku, w każdym roku: do 20 lutego po 10.000,00 zł każda rata do 20 czerwca do 20 sierpnia do 25 grudnia 1.6.Spłata odsetek w ratach miesięcznych począwszy od następnego miesiąca od postawienia kredytu do dyspozycji Zamawiającego 1.7. Kredyt zostanie uruchomiony w okresie 3 dni po podpisaniu umowy kredytowej 1.8. Oprocentowanie zmienne wg stopy WIBOR 3M powiększone o stałą marżę banku 1.9. Stała marża bankowa 1.10.Ze względu na niezakończone procedury przetargowe na niektóre zadania wysokość transz wypłat kredytu może być pomniejszona lub wstrzymana przez Zamawiającego z pisemnym wyprzedzeniem o jeden dzień przed planowanym terminem wypłaty transzy. 1.11.Kredytem mogą być sfinansowane wydatki poniesione w roku 2008 przed podpisaniem umowy kredytowej. 2. Zabezpieczenie - weksel in blanco z deklaracją wekslową. 3. Celem przygotowania oferty zamawiający prześle następujące dokumenty: - uchwałę Nr XV/171/08 Rady Miejskiej w Jezioranach z dnia 15 lipca 2008 rokuw sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego złotowego. - sprawozdania: RB-NDS, Rb-N, Rb-z - za 2007 rok i I kwartał 2008 roku. - opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej o możliwości sfinansowania deficytu budżetowego Gmin oraz udostępni: budżet Gminy na 2008r. jest dostępny w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego pod adresem: www.bip.jeziorany.nowoczesnagmina.pl 4. Wymagany termin realizacji zamówienia - uruchomienie kredytu w ciągu 3 dni od dnia podpisania umowy. 5. ZAMAWIAJĄCY ZASTRZEGA SOBIE PRAWO: -nie wykorzystania w całości kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat, -wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat z tytułu skrócenia okresu kredytowania, -zrefundowania z kredytu wydatków poniesionych przed zawarciem umowy kredytowej, -przelania kredytu na rachunek wskazany przez zamawiającego.

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.13.00.00-0.

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Tak, ilość części: 2.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: okres w dniach: 3.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

·                  Informacja na temat wadium: Zamawiający odstępuje od pobierania wadium.

 

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

·                  Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zgodnie z pkt 8 SIWZ 8.1. Warunki: 1. W przetargu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki art. 22 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007r. Nr 223, poz. 1655.), w tym w szczególności nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2. Bank państwowy, konsorcjum bankowe lub bank utworzony na podstawie ustawy Prawo bankowe z dnia 29 sierpnia 1997r. (Dz. U. z 2002r. Nr 72, poz. 665) oraz innych przepisów prawa obowiązujących w RP. 2. Za spełnienie warunków udziału w postępowaniu uważać się będzie wykonawców: 1)o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt.1 - aktualny odpis z właściwego rejestru potwierdzający, że profil działania wykonawcy odpowiada przedmiotowi zamówienia oraz wskazujący osoby upoważnione do dokonania czynności prawnych o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 2 potwierdzony odpowiednimi dokumentami, wymienionymi dalej, 2)o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 3 - nie zaleganie z bieżącą zapłatą podatków - US i ZUS, 3)o których mowa w art. 22 ust.1 pkt. 4 - nie podleganie wykluczeniu z zamówieniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt. 1-9 oraz ust. 2 pkt. 1 prawa zamówień publicznych,. 3. Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców: Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana na podstawie dokumentów, o których mowa w pkt 9 SIWZ, wg formuły: spełnia-nie spełnia. Nie spełnienie choćby jednego warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy. Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą. Zamawiający zawiadomi niezwłocznie Wykonawcę o wykluczeniu z postępowania, podając uzasadnienie faktyczne i prawne. 4. Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy w wyznaczonym terminie nie złożyli zaświadczeń, oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu, lub którzy złożyli dokumenty zawierające błędy do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich uzupełnienia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu lub konieczne byłoby unieważnienie postępowania.

·                  Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie z pkt 9 SIWZ 9.1. W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu oferta musi zawierać następujące dokumenty: 1)Ofertę na formularzu wg wzoru określonego w załączniku Nr 1 do SIWZ. Wymagana forma dokumentu - oryginał. 2)Przygotować i załączyć do ofertry formularz kalkulacji obsługi kredytu w oparciu o podane informacje w SIWZ dla części I i części II 3)Załączyć projekt umowy kredytowej zgodnie z pkt. 22 SIWZ (w formie papierowej i elektronicznej). 4)Oświadczenia i dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu: a)oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 Pzp oraz że nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2. wg wzoru określonego w załączniku Nr 2 do SIWZ, Wymagana forma dokumentu - oryginał; b)informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt.4 - 8 i 9 ustawy. Za aktualną uważa się informację wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem otwarcia ofert. Wymagana forma dokumentu - oryginał lub kserokopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę; c)aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego, uprawniający do wystąpienia w obrocie prawnym i gospodarczym wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Wymagana forma dokumentu - oryginał lub kserokopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę; d)Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kas Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega z uiszczeniem należnych podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Wymagana forma dokumentu - oryginał lub kserokopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. 5) Zamawiający na podstawie art. 26 ust 5 uPzp nie wymaga pozostałych dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 uPzp. 6) W przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik - należy załączyć pełnomocnictwo określające jego zakres. Wymagana forma dokumentu - oryginał lub kopia poświadczona przez notariusza (zgodnie z art. 98 ustawy z dnia 14 lutego 1991r. Prawo o notariacie - Dz. U. z 2002r. Nr 42, poz.369 z późn. zm.). 7) W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie - należy załączyć pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wymagana forma dokumentu - oryginał lub kopia poświadczona przez notariusza (zgodnie z art. 98 ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. Prawo o notariacie - Dz. U. z 2002 r. Nr 42, poz. 369, z poźn. zm.). 9.2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 9.1.4 c dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a)nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert b)nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert c)nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert 9.3. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejscu zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 9.2 - zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiedniego dla kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.

 

IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.jeziorany.nowoczesnagmina.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski, Plac Zamkowy 4, 11-320 Jeziorany.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 21.08.2008 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski, Plac Zamkowy 4, 11-320 Jeziorany, pokój nr 19 sekretariat urzędu.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Kredyt na zadania drogowe.

·                  1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Kredyt na zadania drogowe - kwota ogółem 1972000.99 zł w transzach a.01.09.2008r. - 1 746 000,99 zł b.10.09.2008r. - 166 000,00 zł c.10.11.2008r. - 20 000,00 zł d.15.12.2008 r. - 40 000,00 zł.

·                  2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.13.00.00-0.

·                  3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 3.

·                  4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

 

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Kredyt na zadania pozostałe.

·                  1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Kredyt na zadania pozostałe - kwota ogółem - 421270 zł w transzach a.02.09.2008r. - 242 000,00 zł b.30.09.2008r. - 179 270,00 zł.

·                  2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.13.00.00-0.

·                  3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 3.

·                  4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.