U C H W A Ł A   Nr  XV/121/2012

Rady  Miejskiej  w  Jezioranach

z dnia   31 marca 2012

 

w  sprawie zmian w budżecie gminy na  2012 rok

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit." d" oraz lit." i " ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591; z późn. zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 239, art. 264 ust. 3  ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157 poz. 1240 z późn. zm.) w związku z art. 121 ustawy z dnia 27sierpnia 2009 r.- przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157 poz. 1241 z późn. zm.). Rada Miejska w Jezioranach uchwala co następuje:

§   1.    Zwiększenie dochodów budżetowych o 94.863  zł ,zgodnie z zał. Nr 1 w związku z czym plan ogólny dochodów budżetu gminy na rok 2012 wynosi 26.491.838,09 zł. Dochody bieżące wynoszą 22.518.271,78 zł dochody majątkowe 3.973.566,31zł. W ogólnym planie dochodów zawiera się:

- plan dotacji na zadania zlecone 3.030.461 zł,

- dotacje na realizację zadań wspólnych realizowanych  na  podstawie porozumień  995.113 zł,

- dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych 96.237 zł.

§ 2. 1.  Zwiększenie  wydatków  budżetowych  o kwotę 1.197.568,48 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 2,  w związku z czym plan ogólny wydatków budżetu gminy wynosi 31.849.909,60 zł , z których wydatki bieżące wynoszą 20.542.780,16 zł  , a w nich  : wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 9.787.142,89 zł ,wydatki na dotacje  876.209 zł  , wydatki na obsługę długu  600.000  zł,  wydatki majątkowe 11.307.129,44 zł, w tym  inwestycyjne11.098.129,44 zł , zgodnie z  zał. Nr 3.                   

2. W ogólnej kwocie wydatków mieszczą się  wydatki na:

- zadania zlecone 3.030.461 zł, 

- wydatki  związane z  realizacją zadań wspólnych na podstawie zawartych porozumień w kwocie  1.095.113 zł

3.Wydatki na programy i   projekty  realizowane  ze środków pochodzących   z  funduszy strukturalnych  i Funduszu Spójności  w  wysokości  8.822.124,97  zł zgodnie z Zał. Nr 4.

§  3. Deficyt budżetu w wysokości  5.358.071,51 zł    planuje się pokryć  kredytem w kwocie 382.306,13 zł  oraz pożyczką w kwocie 4.975.765,38zł.  Uchwala się  przychody w wysokości  7.394.745,08zł oraz  rozchody w wysokości 2.036.673,57 zł zgodnie z załącznikiem  Nr 5.

§ 4. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań  w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego  w  2012 r. wg zał. nr 6 i 6a.

§ 5.1. Limit zobowiązań na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu wynosi  5.358.071,51  zł, w tym  na finansowanie zadań realizowanych z udziałem środków UE  5.358.071,51 zł, z tego na wyprzedzające finansowanie 2.018.575,62 zł..

       2. Limit zobowiązań  na spłatę wcześniej  zaciągniętych zobowiązań  z tytułu zaciągniętych kredytów  i  pożyczek wynosi  1.499.852,24 zł .

§ 6.  Określa się łączną kwotę  pożyczek udzielanych  w roku budżetowym 2012, w wysokości 300.000 zł .

§ 7. Prognozuje się łączną kwotę długu gminy na koniec roku budżetowego w wysokości  20.064.692,63 zł

§ 8.Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, obowiązuje w roku budżetowym 2012 i  podlega ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim.

 

 

                                                                                                  Przewodniczący Rady Miejskiej

                                                                                                         Zbigniew Czabrycki